top of page

Ahmad Zahid: Bom yang ditemui tiada apa-apa kaitan dengan keganasan


PETALING JAYA: Bahan letupan ditemui di sebuah apartmen di Damansara Perdana tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan keganasan.Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, aktiviti ini bukanlah ancaman pengganas.

"Keselamatan negara masih di bawah kawalan, sementara pihak polis masih belum dapat memastikan motif, kami telah mengesan beberapa kemungkinan."Lima bom buatan sendiri ditemui oleh polis pagi semalam di unit apartmen, memaksa pemindahan sementara kira-kira 200 penduduk. Bom itu dibawa ke kuari berhampiran dan diletupkan.

Bahagian Ketua Penolong Pengarah Bukit Aman, Datuk Ayub Khan Mydin Pitchay berkata, bom tidak mempunyai unsur-unsur keganasan dan menambah: ". Ia dipercayai ada kaitan dengan kumpulan" Petaling Jaya Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din berkata polis turut menemui dadah di unit apartmen diserbu.

"Polis menemui syabu dan pil, yang disimpan di dalam kotak," kata ACP Mohd Zani."Polis telah memperolehi alat letupan di salah satu unit pagi ini. Terdapat bom paip dan beberapa papan litar dilampirkan dan dipercayai digunakan untuk tujuan letupan jarak jauh, "kata ACP Mohd Zani, sambil menambah bahawa siasatan juga menjumpai " serbuk hitam " di dalam apartmen.

Polis sedang mencari dua suspek, kedua-dua rakyat Malaysia.


bottom of page